Schade aan een voertuig kan geconstateerd worden aan het begin van jouw reservering, of opgelopen worden na het starten van jouw reservering. 

Bestaande schade melden bij het starten van jouw reservering.

Tijdens het starten van jouw reservering word je gevraagd of de auto schoon en schadevrij is.

Tip: Inspecteer altijd het gehele voertuig voordat je instapt.

In het geval dat de auto niet schadevrij is selecteer je 'Yes' bij de vraag 'Any damage?'.

Neem vervolgens contact op met 010-3075432 om de schade te melden, en wij helpen je verder.

Wanneer je bestaande schade vergeet te melden loop je het risico zelf aansprakelijk gehouden te worden voor de eventuele kosten.

Opgelopen schade melden na het starten van jouw reservering.

  1. Zorg ten alle tijden dat jij en jouw passagiers in veiligheid zijn.
  2. Maak duidelijke foto's van de schade die je hebt opgelopen.
  3. Neem contact op met 010-3075432 om de schade te melden.

In het geval dat er een tegenpartij bij de schade is betrokken volg je deze extra stappen:

  1. Vul direct het Europees schadeformulier voor voertuigen in. Deze ligt in het dashboardkastje, onder een stoel of in de kofferbak.
  2. Maak foto's van het rijbewijs en identiteitsbewijs van de tegenpartij.
  3. Vraag informatie op zoals contactgegevens, het kentekenbewijs, en de gegevens van de werkgever in het geval van een zakelijke leaseauto.

Lees hier alles over het eigen risico, en het bellen van het noodnummer.

Heeft u het antwoord gevonden?